Echipa formată la Colegiul Școlar Industrial Mecanică Fină București din profesori, copii și părinți, a reușit să vină cu propuneri concrete. Prioritățile sunt: îmbunătățirea promovabilității la BAC, prezența la ore și disciplina. Membrii echipei sunt ambițioși și și-au propus să aibă rezultate mai bune chiar din acest an în ceea ce privește promovabilitatea la BAC față de anul trecut, când numai șase elevi au promovat.
Astfel, prin procesul inițiat de echipă, elevii din clasele terminale au reușit să se organizeze astfel încât să aibă posibilitatea de a recupera cât mai mult la materiile de BAC în timpul orelor. Au început să se pregătească din vacanța de primăvară, când 4-5 elevi au venit constant la școală. Apoi, numărul celor se pregătesc în acest mod a crescut la 15-20 de elevi. Inițiativa unui grup mai mic s-a propagat și în luna mai, celor de la cursurile de zi, li s-au alăturat și câțiva colegi de la seral.
Ce spun elevii implicați că au învățat până acum din proiectul Zburd – “Educație prin coaching”:
– “Nu există nu poți, există doar nu vrei. Am văzut că se poate schimba activitatea școlară, dacă se implică cineva.” – Tiberiu
– “Să fim uniți și să nu ne lăsăm până nu ne atingem scopul” – Cristina, despre pregătirea suplimentară
– “Pot înțelege și pot rezolva problemele de matematică” – Cristina
– “Am învățat să lucrăm în echipă” – Răzvan
– “Am învățat că este necesar să ne pregătim cât mai mult” – Răzvan
– “Să lucrăm mai bine în echipă. Avem puterea să schimbăm lucrurile în favoarea noastră” – Robert
Ce au învățat profesorii din echipa liceului:
– “În ciuda situației dezastruoase, lucrurile se mișcă”.
– “Entuziasmul este molipsitor”.
– “Să ne ajutăm și să ne ascultăm unii pe alții”.
– “A crescut încederea elevilor că pot lua BACUL și cei care credeau că nu au nicio șansă au venit la orele de pregătire suplimentară”.
– “Rezultatele spectaculoase pot veni de la noi”.
– “Până acum, nu am ascultat elevii în deciziile pe care le-am luat”.
– “Elevii pot să-și asume responsabilități dacă sunt ascultați și reușim să ajungem la sufletul lor”.
Mai este mult de lucru în ceea ce privește implicarea profesorilor, a diriginților și atragerea mai multor elevi în proiect. Nu este ușor, sunt multe probleme, dar suntem pe drumul cel bun.